Marketing, aneb za jaké slogany platíme v kosmetice
Publikováno 03.07.2023 v 16:31 v kategorii Ostatní, přečteno: 28x
Všimli jste si jakých převratných patentovaných látek za měsíc
vyprodukuje kosmetický průmysl...a pak o nich už nikdy nikdo
neslyší?
Je to způsobeno tím, že vývoj nových látek nejde tak rychle, trvá desítky let, než se najde nějaká nová účinná látka, pak další minimálně měsíce trvají testy (o těch také dnes budeme mluvit). Proto si průmysl vypomáhá marketingem, který nic neříkajícím slovem označí třeba slunečnicový olej a máme trhák letošního léta.
Nyní si projdeme některé slogany a látky, které jsou jen marketing.
Produkt XY obsahuje XY% přírodních látek – krásný marketing, který se při lehkém zamyšlení dá odhalit velmi rychle. Například Garnier hlásá na své pleťové vodě, že obsahuje 96% přírodních látek. Víte, že těch 96% tvoří pravděpodobně samotná voda a voda je skutečně přírodní látka, takže obal nelže. A u tohoto typu marketingu je to tak (troufnu si říct) u všech produktů.
Produkt XY není testovaný na zvířatech – no, to je hezký, ono kdyby byl, tak se v EU nesmí od roku 2013 prodávat. Týká se to i jednotlivých složek, které nesmí být od roku 2013 testované.
Revitalift a další divno slova – největším marketérem divno slov prezentovaných jako převrat v kosmetice je Loreal. Jako příklad jsem si vybral jejich Revitalift řadu, která slibuje omlazení. Když jsem se pídil po tom co to ten Revitalift je, tak jsem zjistil, že i když se to v reklamě tváří jako úžasná, patentovaná, nová, účinná látka, tak to tak není. Revitalift je skutečně patentované složení, konkrétně v celé řadě najdete hyaluron a tím s účinnými látkami proti stárnutí končíme. Samozřejmě jsou tam i jiné účinné látky, jako je např. salycil, ten ovšem proti stárnutí není. Ono tedy obecně neexistuje žádná látka, která by vám vymazala vrásky, ale o tom, až budu psát o účinných látkách jako takových.
BIO – tak tohle je asi zlatý hřeb marketingu obecně. Nejprve fakta, označení BIO je právně ošetřeno jen v souvislosti se zemědělskými produkty. Dokonce, ani na sušence vám označení bio nic nezaručuje, zaručuje jen to, že ve výrobku je i BIO produkt, např. mouka, ale mléko už bio být nemusí. V kosmetice to máme ještě snazší, žádná úprava neexistuje, takže si na kýbl vazelíny můžu dát nálepku BIO a je to v pořádku.
Jsme eko, vracejte nám obaly – tento marketing má za úkol vzbudit v kupujícím pocit, že do stejného kelímku zabalím nový krém. No, není tomu tak. Hygienické požadavky na výrobu kosmetiky jsou tak vysoké, že to takto fungovat nemůže, respektive může, ale je to ekonomicky i ekologicky nesmysl. Svoz, vymytí, dezinfekce, kontrola je ekologicky daleko zatěžující, než recyklace. Právě tak i funguje celý ten proces. Správně by ta informace měla být. Přineste nám kelímek, my ho odneseme do žlutého kontejneru, ale to už by neznělo tak hezky. Tohle není konspirační teorie, bavil jsem se na dni otevřených dveří v jedné kosmetické firmě s majitelem, který mi právě toto téma popisoval. Jako firma byli osloveni právě společností, která jim nabídla ten systém „výkupu“ obalů. Když se jich zeptal, jak často si pro ty obaly budou jezdit, tak na něj koukali jak na šílence, že to má prostě odnést do plastu.
Kyselina hyaluronová ve vlasové kosmetice – to se nám tu vyrojilo na přelomu roku 22 /23. Nejprve pár faktů o této skvělé látce. Kyselina hyaluronová pomáhá udržet hydrataci v pleti, je skutečně zázrakem v kosmetice. Bohužel vlas neobsahuje ani jednu buňku, která by byla schopna s kyselinou hyaluronovou jakkoli pracovat. Takže ve vlasové kosmetice má hyaluron opodstatnění jen v kosmetice, která se dotýká vlasové pokožky. Tedy jen v šamponu. Kondicionér, maska, barva na vlasy, nebo sérum na pokožku hlavy nepatří, jen do délek. Ono taky tyto řady vlasové kosmetiky krom hyaluronu v naprosto zanedbatelném množství obsahují vždy nějaký olej, např. arganový a vy tak máte pocit, jak to skvěle hydratuje. Jo placebo ještě nikdy nikomu neublížilo.
Tak a pro dnešek toho bylo dost, tomuto tématu se určitě budu opakovaně věnovat, tak jako se nám opakovaně věnuje kosmetický marketing :-)
A pamatujte jen pravidelná péče přináší své ovoce.

Komentáře
Celkem 0 komentářů